chlapecek21o

Rande s vlastní šťávou: Den 3

Teorie

V minulých dnech jsme se bavili (vlastně já jsem vám kázala a vy jste tiše četli) o pitném režimu. Dnes na to navážu krátkým povídáním o stravování. No, krátké asi nebudu, však víte, že stručnost není mou silnou stránkou.

Za ty roky, co se stravou jako běžný uživatel zabývám, jsem zjistila, že neexistuje snad vůbec žádná univerzálně vhodná potravina. Vegetariáni vyloučí maso, vegani vše živočišné, makrobiotici se vyhýbají syrovému (trochu v létě se může, já vím, ale obecně dávají přednost tepelně upravené stravě a kvašení nebo klíčení, to se snad shodneme), příznivci raw stravy zase nevezmou do úst nic, co bylo zahřáto nad magických 42 °C.

Ajurvéda zase radí každému něco jiného. Už ani nechci dodávat, že paleo a nízkosacharidová strava se štítí obilovin a luštěnin, které jsou pro běžného vegana, příznivce čínské medicíny nebo makrobiotika základem jídelníčku. Prostě je to složitý!

I když nenajdete jídlo, které byste mohli bezpečně předložit na stůl, když pozvete na večeři skupinu přátel, z nichž každý se stravuje jinak, určitě existují jídla, které vám nesmí ani přijít na mysl. Přeloženo do normálního jazyka: neshodneme se všichni na tom, co je dobré, ale určitě se shodneme na pár věcech, které jsou pro všechny zdravožravce nepřípustné.

Jsou to v první řadě rychlé cukry a pak všechny přespříliš průmyslově zpracované potraviny. A právě před těmi vás chci varovat i na tomto místě. Mohla bych vás nechat, abyste si na to přišli sami.

Myslím, že byste velice rychle poznali, že když si dáte k večeři kaiserku ze zmrazeného polotovaru s margarínem a paštikou nebo suchým salámem a u televize to zajíte pytlíkem chipsů a neutralizujete vše fialovou čokoládou nejmenované značky, tak bude ranní moč hodně nesnesitelná, a to i pro drsnější povahy. Ale jelikož vás mám ráda, tak vám to řeknu rovnou.

Zdravá strava = čistší a méně zapáchající urina

Vyřaďte ze svého jídelníčku sladkosti, hodně průmyslově zpracované potraviny (co je hodně, si každý určí sám), přestaňte se přejídat, zvlášť v noci.

Amen.

Tahle opatření, pokud je ještě nedodržujete, jako že si myslím, že pro sebe nejspíš děláte i mnohem víc, vám prospějí, i kdybyste na urinu už odvahu neměli.

3_pisek

Praxe

Už je to tady, právě nadchází vaše velká chvíle, dnes už se opravdu přiblížíte ke své moči.

Předevčírem jste si připravili kyblíček a teď nadchází ta chvíle, kdy si do něj načůráte. Je víc způsobů, jak to udělat. Buď si ho pod sebou podržíte v záchodové míse, nebo si s ním vlezete do vany či sprchového koutu. Nedoporučuju vyčůrat se rovnou do mísy a pak si zpětně nabírat… to není elegantní řešení.

Při urinoterapii se obvykle používá střední proud první ranní moči (někdy vám vysvětlím proč), ale v této fázi je zbytečné lpět na detailech. Berte takovou, jaká zrovna je.

V době, kdy se cítíte dobře hydratovaní a máte chvilku času, si do kyblíčku načůrejte a výsledek podrobte všestrannému zkoumání. Výsledky si zapište podle následujících pokynů.

Úkoly

Zapište si do svého deníčku, jaké bylo vaše první setkání s vlastní močí z očí do očí (i v té urinoterapii je ukrytý kus poezie, kdo by to byl řekl?).

Pokuste se vnímat a nejlépe i popsat její barvu, vůni, konzistenci.

Jak se u toho cítíte, když si svou moč prohlížíte takhle zblízka? Je to těžší nebo snazší, než jste si představovali?

Až se nasytíte, vylijte obsah kyblíčku do záchodu, to by pro dnešek stačilo.

Přijde mi skoro hloupé říkat vám i triviální věci, ale jen tak pro jistotu: záchod spláchněte a kyblíček umyjte, ať zítra nesmrdí, zkreslil by nám další práci.

 

Zatím to jde jako po másle, co říkáte?

Alžběta Vintrová